STER VAN BESSEGES (31/01 tot 4/02)

woensdag 31 januari 2018

LIVESTREAM te bekijken bij L'EQUIPE.(google WielerFlits )

Tijdens de EERSTE RIT van deze vijfdaagse rittenwedstrijd kwam Timothy (net zoals zijn ploegmaten Guillaume Vankeirsbilck en Pieter Vanspeybrouck) op enkele kilometers van de finish ten val. Dit in volle voorbereiding van de sprint.
Timothy kon zo zijn kansen niet verdedigen en bolde over de eindmeet als 97ste.
De overwinning ging naar de Fransman Marc Sarreau (FDJ).

Tijdens de TWEEDE RIT werd er opnieuw gesprint voor de zege.
De massasprint in de onverantwoord smalle straten van Générac werd gewonnen door Christophe Laporte.(Cofidis)
Bryan Cocquard, die met zijn ploeg Vital Concept een treintje opzette, achtte zich zegezeker maar liet zich verrassen door zijn landgenoot.
Timothy kwam net iets te kort en finishte knap op de  3de plaats en mocht mee op het podium.

De DERDE RIT draaide opnieuw uit op een massasprint.
Marc Sarreau won opnieuw.  Timothy werd mooi vijfde en komt in de rangschikking op de zevende plaats te staan en dit op 16 seconden.

Net geen zege tijdens de VIERDE RIT. Op een hellende aankomst leek Timothy naar de overwinning te snellen. Hij sneed als eerste de laatste bocht aan maar werd net voor de meet nog voorbijgesneld door Sean De Bie (Veranda Willems) Meteen ook de tweede podiumplaats tijdens deze rittenwedstrijd  Onze poulain is duidelijk in goede doen maar de kers op de taart laat nog even op zich wachten. Timothy rukt op naar een vijfde plaats in het algemeen klassement, op tien seconden van  leider Sarreau.

De VIJFDE en laatste RIT is een individuele tjjdrit over 11 km. Deze zware dobber word gewonnen door Tony Gallopin (AG2R) en wint zodoende ook het algemeen klassement.  Timothy zal verdienstelijk 45ste worden op meer dan een minuut van de winnaar. Hij eindigt op de 24ste plaats in de algemene rangschikking.

PROFICIAT TIMOTHY !